» Корисна інформація » Новини » Венчурні інвестори вклали $1,7 млн у YouTube-блогера

Венчурні інвестори вклали $1,7 млн у YouTube-блогера

Листопад 2021 року ознаменувався незвичайною подією: венчурна фірма Slow Ventures і приватні інвестори, брати Лібермани і м-р Крішнан, вклали гроші в людину – Марину Могилко, YouTube-блогера з Росії.

Марина – приклад успішної блогерки, вона має три канали: лайфстайл-проєкт «Дівчина з Кремнієвої долини» з 505 тисячами підписників, відеоблог Marina Mogilko з 1,3 млн підписників та мовний канал linguamarina з 4,5 млн підписників, сумарно на її канали підписано 6,3 мільйона користувачів. Могилко також запустила навчальний курс “Як створити та розкрутити свій канал на YouTube” вартістю $475 (за словами блогерки курс придбало понад 5000 осіб).

Як зазначив Business Insider, фонд Slow Ventures з початку 2021 року виділив $20 млн на підтримку блогерів, тому інвестиції в Могилко — не останні вкладення компанії у виробників цифрового контенту. Фонд також інвестує в IT-проекти та криптоіндустрію.

За умовами угоди Марина буде виплачувати інвесторам 5% від усього свого прибутку протягом 30 років. Однак, схоже, блогерка такими умовами задоволена, оскільки зможе скоротити кількість рекламних партнерів та зосередитись на речах, якими їй дійсно подобається займатись. «Google AdSense — хороше джерело доходів, але мені також доводиться укладати велику кількість партнерських угод, щоб підтримувати стабільний рівень заробітку. Це дуже відволікає від творчості», — пояснила Могилко.

Ця подія означає дві важливі речі:

1) Венчурний бізнес вважає потенційно прибутковими та масштабованими не тільки компанії, а й фізичних осіб, а значить у талановитих Інтернет-авторів відкривається можливість фінансування;

2) Контент, що генерується блогерами, не поступається за своєю інвестиційною привабливістю IT-стартапам та інноваційним проектам. І тут на перший план виходить належна охорона інтелектуальної власності автора.

Блогери щодня генерують величезну кількість контенту, але часто не знають, що плоди їхньої творчості створюють правові відносини. Контент, що створюється блогером, охороняється авторським правом. Тексти – як літературні твори; відеоролики – як аудіовізуальні твори. Якщо блог включає змішаний контент, то фактично виникає зібрання різних творів, охорона яких надається залежно від їх виду. Правова охорона надається і манері виступу блогера – міміці, жестам, декламації – у рамках охорони суміжних прав виконавців.

Назву каналу/блогу можна зареєструвати як торговельну марку, що сприятиме комерціалізації проєкту. Враховуючи особливості блогерської діяльності, ми рекомендуємо реєструвати торговельну марку у випадках, коли комерціалізація блогу здійснюється шляхом продажу авторських продуктів (наприклад, авторських курсів) або надання будь-яких послуг. Індивідуалізація авторського контенту на цифровому ринку шляхом реєстрації торговельної марки надійно забезпечить його правову охорону, а також сприятиме просуванню блогера.

Ми також рекомендуємо ставити знак ©, рік, назву блогу або прізвище (псевдонім) під текстами, що публікуються, для інформування про свої виняткові права та контент. Наявність такого авторського знака повідомить потенційного порушника, що контент на каналі/блозі є об’єктом інтелектуальної власності та його власник зацікавлений в охороні своїх авторських прав.

Джерела:
https://vc.ru/media/315222-venchurnye-investory-vlozhili-1-7-mln-v-youtube-blogera-iz-rossii-marinu-mogilko-v-obmen-na-dolyu-ot-ee- dohodov
https://platforma-online.ru/media/detail/venchurnye-investory-vlozhili-1-7-mln-v-blogera-iz-rossii-v-obmen-na-dolyu-ot-ego-dokhodov-/
https://secretmag.ru/news/investory-vlozhili-120-mln-rublei-v-blogershu-iz-rossii-06-11-2021.htm
https://vc.ru/finance/105945-venchurnye-investicii-chto-eto-takoe-kak-oni-rabotayut-i-kakie-est-plyusy-i-minusy
https://legalacademy.ru/sphere/post/zakony-blogosfery-kak-i-kem-reguliruyutsya-avtorskie-prava-v-seti
https://thebell.io/strategii-venchura-pochemu-bolshie-fondy-ne-gonyatsya-za-pribylyu-v-kazhdoj-sdelke